.....1 LDH im. księcia Józefa Poniatowskiego ZHP poza granicami Kraju ..... Polish Scouting Association ...... Polnischer Pfadfinderbund ZHPpgK in Leipzig
Kategorie: Wszystkie | Kontakt z 1 LDH
czwartek, 28 marca 2019

W sobotę 13 kwietnia wybraliśmy się na rodzinny, wiosenny rajd po okolicach Bad Schandau. Trasa prowadziła z Schoena nad Łabą, przez Hrensko do największej w Europie bramy skalnej - Pravcickiej brany w Czeskiej Szwajcarii. Przeszliśmy w sumie ok. 20 km a 1 km przepłynęliśmy rzeką w wąwozie Edmunda. Cała nasza 17 osobowa lipsko-drezdeńska grupa w dobrych humorach wieczorem wróciła do domów.

17:52, harcerzowanie
środa, 13 marca 2019

W sobotę 4 maja 2019 zapraszamy na spotkanie poświęcone pracy z zuchami. Spotkanie odbędzie się w godzinach 10.00 - 16.00 w siedzibie Polskiego Towarzystwa Szkolnego "Oświata" w Berlinie - Lichtenrader Str. 42, 12049 Berlin.

Zapraszamy chętnych i zainteresowanych tematem pracy metodą zuchową z dziećmi: rodziców, nauczycieli przedszkolnych, pedagogów i nauczycieli z Berlina, Saksonii i okolic.

Informacje i zgłoszenia: hm. Rafał Ryszka  - Ryszka @ gmx.net

Organizatorem spotkania jest 1 Lipska Dr. Harcerska ZHPpgK im. Ks. J.Poniatowskiego.

sloneczko_zuchowe

15:42, harcerzowanie
środa, 20 lutego 2019

Kliknij na zdjęcie ...

08:20, harcerzowanie
wtorek, 19 lutego 2019

W niedzielę 28 kwietnia z okazji święta patrona skautów - Św. Jerzego - o godzinie 17.00 odbędzie się (po polsku) msza św. harcerska w kościele katolickim na Plagwitz/Lindenau - Liebfrauenkirche Lindenau (Karl-Heine-Str. 110).

Po mszy odbędzie się spotkanie z kapelanem harcerskim - ks. harcmistrzem Stanisławem Świerczyńskim (m. in. długoletnim duszpasterzem Polonii w Anglii).

ks. hm. Stanisław Świerczyński

11:37, harcerzowanie
W sobotę 23 marca jedziemy na wspinaczkę skałkową w kamieniołomach koło Wurzen. Plan wyjazdu: przejazd pociągiem do Wurzen, a dalej rowerem na ściankę wspinaczkową.
poniedziałek, 14 stycznia 2019
Z p. Prezydentem Adamowiczem nasi harcerze i harcerki spotkali się osobiście w Gdańsku podczas uroczystości 1.09.2018. Byliśmy częścią oficjalnej delegacji Miasta Lipska. Poprzez swoje biuro i asystentkę w Kancelarii - p. Murawską dopilnował godnego i atrakcyjnego naszego pobytu w Trójmieście i byliśmy/jesteśmy pod wrażeniem jego opiekuńczości i serdeczności jaką nas otoczył. Zależało mu żebyśmy przyjechali, zaprosił nas na uroczystą kolację, zorganizował dla nas niezapomniane dni w Gdańsku. To był prawdziwy przyjaciel harcerzy ...
piątek, 04 stycznia 2019
Kolejna rodzinna wyprawa tym razem na zwiedzanie zamku i zjeżdżanie Rodelbahn na sankach z góry na której znajduje się jeden z największych zamków Saksonii: Augustusburg ...

Całodzienny i intensywny kurs w ciekawy sposób w teorii i praktyce podniósł nasze kwalifikacje w udzielaniu pierwszej pomocy. Na ulicy, w szkole, w domu, podczas wypadku drogowego, nad wodą czy w lesie - wiemy jak się zachować.

Organizatorem szkolenia był lipski Malteser.

Masaż serca - ćwiczenia na fantomie.

Metoda "usta-uta".  I na koniec ćwiczenia z bandażowania :-)

09:40, harcerzowanie
czwartek, 20 grudnia 2018

Zdjęcie z roku 1933: harcerze lokalnej drużyny ZHP w Niemczech oraz uczestnicy obchodów po nabożeństwie z okazji 15-lecia odzyskania niepodległości przed kościołem Liebfrauenkirche w Lipsku - Lindenau.

Zaznaczeni na zdjęciu m.in.: attache wojskowy Poselstwa RP w Berlinie major Antoni Szymański (1), ambasador RP w Niemczech Józef Lipski (2), dyrektor Polskiej Agencji Telegraficznej Dembiński (3), konsul Polski w Lipsku Tadeusz Brzeziński (4) [ojciec Zbigniewa Brzezińskiego], redaktor Kazimierz Smogorzewski (5).

Fot. ze zbiorów NAC

21:44, harcerzowanie
poniedziałek, 10 grudnia 2018

W deszczową sobotę 8.12 wybraliśmy się na wspinaczkę w Kletterhalle NO LIMIT. To chyba przez pogodę - hala była pełna, ale i dla nas znalazło się miejsce. Zaczęliśmy od nauki podstawowych węzłów i oczywiście każdy do woli mógł się powspinać na trasach o różnej trudności.

Dzięki Martinowi - wszystko przebiegło sprawnie i bezpiecznie.

(Fot. M.Fenyves / R.Ryszka)

15:50, harcerzowanie
niedziela, 04 listopada 2018

Nasz przyboczny - aspirant Max Steinhoff zakłada zastęp harcerski w Berlinie.

Pierwsze, organizacyjne spotkanie z rodzicami oraz z dziećmi odbyło się w niedzielę 18.11.2018 o godzinie 14.00 w gościnnych progach SprachCafe Polnisch - Schulzestr. 1 / 13187 Berlin Pankow.

W programie były gry i zabawy w parku, informacje dla rodziców i prezentacja naszej działalności.

O kolejnych naszych planach będziemy informować zainteresowanych rodziców.

W razie pytań proszę pisać: MaximillianChSteinhoff @ gmail.com

(Fot. RR)

07:41, harcerzowanie
sobota, 27 października 2018
W sobotę 24.11 odwiedziliśmy muzeum Karola Maya w Radebuel po czym kolejką wąskotorową Lößnitzgrundbahn pojechaliśmy do bajkowego zamku na wodzie Moritzburg koło Drezna.
środa, 19 września 2018
COSMO Radio po polsku | 19.09.2018 | Czym jest harcerstwo, kim jest harcerz, skąd Max wziął się w Berlinie i jak trafiła do naszej drużyny - to pytania, na które odpowie aspirant Max Steinhoff, nasz przyboczny z Berlina w audycji polonijnego, berlińskiego radia rbb - COSMO.
wtorek, 21 sierpnia 2018
Im Rahmen der Interkulturellen Wochen Leipzig (am Mittwoch, den 26.09.2018 um 17.00 Uhr): Rafał Ryszka (Pädagoge, Pfadfinderinstruktor des ZHPpgK und Leiter der Leipziger Pfadfindergruppe) im Gespräch mit Bernd Karwen (Polnisches Institut) ...
niedziela, 19 sierpnia 2018

W słoneczną niedzielę 19.08.2018 w kościele polskim w Hanowerze podczas corocznej pielgrzymki polonijnej został odznaczony przez Konsula Generalnego RP z Hamburga Odznaką Honorową BENE MERITO ks. hm. Stanisław Świerczyński - kapelan Naczelny naszej organizacji. Razem z hm. Teresą Ciecierską - Przewodniczącą ZHP pgK na uroczystościach obecna była reprezentacja naszej drużyny: Antek i Amelie oraz przedstawiciele naszego Koła Przyjaciół Drużyny: Grażyna i Stefan.

Pamiątkowe zdjęcie przed kaplicą MB Częstochowskiej

Nasz proporzec podczas procesji ulicami miasta