.....1 LDH im. księcia Józefa Poniatowskiego ZHP poza granicami Kraju ..... Polish Scouting Association ...... Polnischer Pfadfinderbund ZHPpgK in Leipzig
Kategorie: Wszystkie | Kontakt z 1 LDH
poniedziałek, 03 kwietnia 2017
Am 23 April (in einigen Regionen ein Tag später) gefeiert wird der Georgstag oder Georgitag. Das ist ein Festtag zu Ehren des heiligen Georg, eines frühchristlichen Märtyrers aus Kappadokien. Zum Leben des ritterlichen Märtyrers existieren kaum verlässliche Daten. Georg wird meistens zu Pferd, mit rotem Kreuz auf weißer Fahne, Schild und Lanze, den Drachen tötend dargestellt. Als einer der 14 Nothelfer wird er gegen Beschimpfungen, bei einem schweren Fall, in geistigen Kämpfen, in Kriegsgefahr und Kriegsglück angerufen.
wtorek, 14 lutego 2017
sobota, 04 lutego 2017

W sobotę 4.03.2017 byliśmy w Altenburgu, w Labirynthehaus - jednej z największych tego typu atrakcji w Niemczech. Więcej informacji tutaj.

Przy pierwszych wiosennych ciepłych promieniach słońca, w dobrej harcerskiej i rodzinnej atmosferze spędziliśmy czas.

20:37, harcerzowanie
środa, 18 stycznia 2017

W weekend 28-29.01.2017 zapraszamy na dwudniowy biwak z nocowaniem w Jugendklub parafii Heilige Familie w Lipsku (Ossietzkystr. 60. Dojazd z centrum tramwajem 1 w kierunku Mockau. Przystanek "Schönefeld Rathaus").

W programie harcerskie gry, zabawy, ognisko, wspólna kolacja i śniadanie oraz program wieczorny.

Zapraszamy !

16:42, harcerzowanie
wtorek, 27 grudnia 2016

Interesują Cię nasze harcerskie plany na 2017 rok?

Chcesz z nami zakosztować harcerskiej przygody?

Mieszkasz w Saksonii i szukasz dla swoich dorastających dzieci lub siebie samego kontaktu z harcerską bracią?

Fajna zabawa, kontakt z naturą, przyjaźń, aktywny czas z rodziną, biwaki, rajdy, wycieczki do ciekawych miejsc, obozy, ogniska .....

Pisz! -  Ryszka@gmx.net

19:38, harcerzowanie
środa, 21 grudnia 2016

Zamek w Colditz to miejsce niezwykłe w historii Niemiec, Europy i Polski ...

17:45, harcerzowanie
poniedziałek, 28 listopada 2016

Zapraszamy na uroczyste przekazanie Betlejemskiego Światełka Pokoju które z Betlejem, przez Wiedeń i Magdeburg trafi do Lipska.

Oryginalny płomień można będzie rozpalić na swoich świecach w niedzielę 18 grudnia 2016 w kościele Liebfrauen na Lindenau/Plagwitz (Karl-Heine-Str. 110, Leipzig) podczas mszy o godzinie 10.00.

Asystować będą nasi polscy harcerze oraz zaprzyjaźnieni skauci z Deutsche Pfadfinderschaft Sankt Georg - Stamm TILIA

Niech ten betlejemski blask pomoże nam dobrze przygotować i nastroić się na Boże Narodzenie. Czuwajmy w rodzinach, gronie przyjaciół i z naszymi bliskimi.

19:37, harcerzowanie
niedziela, 23 października 2016

W weekend 12-13 listopada zdobyliśmy Fichtelberg - najwyższy szczyt Saksonii (1215 m npm). Zima na całego .... Tutaj więcej zdjęć.

12:32, harcerzowanie
poniedziałek, 26 września 2016

Spotkanie przy pomniku J.S. Bacha przy Thomaskirche o godzinie 9.30.

Trasa ok. 15 km w mieście i okolicach. Ubranie i wyposażenie adekwatne do warunków pogodowych. Zakończenie ok. 13.30.

18:31, harcerzowanie
sobota, 13 sierpnia 2016

Czas na zabawy i gry ...

... i krótki odpoczynek.

Widok na Lilienstein

W sobotę 24 września wybraliśmy się na rodziny rajd do Sächsische Schwiez. Szliśmy piękną i malowniczą drogą z Bad Schandau przez Papststein do Königstein.

Podsumowaliśmy nasz lipcowy obóz i zaplanowaliśmy następny rok harcerski. W dobrych humorach i przy doskonałej pogodzie razem wędrowało nas 23 osoby.

20:49, harcerzowanie
poniedziałek, 01 sierpnia 2016

Pod koniec lipca 2016 zorganizowaliśmy obóz harcerski w stanicy ZHP Złotów w Podgajach k. Wałcza razem z harcerskim środowiskiem ZHPpgK z południowej Francji oraz francuskimi skautami. Było nas 15 osób. Dni wypełniały nam typowe harcerskie zadania: warty dzienne i nocne, wędrówki, służby obozowe, apele, ogniska, gry terenowe, pływanie kajakami itd.

Zapraszamy do zobaczenia zdjęć ...

15:39, harcerzowanie
wtorek, 26 kwietnia 2016

Miejsce:

Clara-Zetkin-Park – w okolicach Musikpavillon (Richard-Strauss-Platz)

Termin:

niedziela, 29.05.2016, od godziny 14.00 do ok. 17.00

Program:

gry i zabawy dla maluchów,gry sportowe dla starszych dzieci i młodzieży, malowanie twarzy, zabawy i konkursy rodzinne, dziecięcy Flohmarkt (prosimy dzieci o przyniesienie nieużywanych już zabawek, pluszaków, polskie książki, słuchowiska na CD, itd.).

Zachęcamy do rodzinnego spędzenia czasu na wspólnym pikniku (prosimy wziąć ze sobą koc, własne kiełbaski, napoje).

Grill z węglem do dyspozycji !

16:45, harcerzowanie
wtorek, 05 kwietnia 2016

Spotykamy się w sobotę 23.04.2016 o godzinie 10.00 przy kościele na Schönefeld (Ossietzkystraße 60)

17:13, harcerzowanie
czwartek, 03 marca 2016

W niedzielę (palmową) 20 marca jedziemy do Szwajcarii Saksońskiej. Pociągiem przez Drezno jedziemy do Rathen (później promem przez Łabę), wejdziemy na Bastei i pochodzimy po okolicy.  Spotkanie na dworcu w Lipsku Hbf. (INFO POINT) o godz. 7.45. Nie zapomnijcie o prowiancie !

19:28, harcerzowanie
czwartek, 04 lutego 2016

W sobotę wybieramy się Mockrehna na całodzienną, zimową (lub już wiosenną :-) ) wędrówkę po okolicy.

Spotkanie na dworcu w Lipsku Hbf. (INFO POINT) o godz. 8.45.