.....1 LDH im. księcia Józefa Poniatowskiego ZHP poza granicami Kraju ..... Polish Scouting Association ...... Polnischer Pfadfinderbund ZHPpgK in Leipzig
Kategorie: Wszystkie | Kontakt z 1 LDH
piątek, 03 stycznia 2014

1 lutego 2014 (sobota)

Wycieczka do Jeny do obserwatorium astronomicznego oraz muzeum optycznego

W pierwszy dzień lutego 2014 - w pogodną sobotę - 14 osób z Lipska wybrało się na wycieczkę do oddalonej o 100 km od nas Jeny. Zwiedzaliśmy muzeum optyczne związane z Carlem Zeissem oraz planetarium. Humory dopisały, uniwersytecka Jena okazała się gościnna a pogoda bardzo łaskawa.

16:50, harcerzowanie
sobota, 21 grudnia 2013

Lecz anioł rzekł do nich: „Nie bójcie się! Oto zwiastuję wam radość wielką, która będzie udziałem całego narodu: dziś w mieście Dawida narodził się wam Zbawiciel, którym jest Mesjasz Pan”. (Mt 2,10)

Wszystkim przyjaciołom, sympatykom naszej drużyny życzymy pogodnych i rodzinnych Świąt  Bożego Narodzenia oraz pomyślności w Nowym Roku. Do zobaczenia na harcerskim szlaku ...

06:50, harcerzowanie
środa, 13 listopada 2013
W sobotę 30 listopada 2013 odbędzie się w Lipsku andrzejkowo-polonijna impreza dla chętnych osób i rodzin z Lipska, Magdeburga, Drezna oraz okolic. Wspólnie spędzimy popołudnie na zwiedzaniu ciekawych miejsc w Lipsku, rodzinnej grze harcerskiej oraz andrzejkowych wróżbach. Harcerska atmosfera i dobra zabawa gwarantowana !
poniedziałek, 04 listopada 2013

Zbiórka o godz. 13.15 na Dworcu Leipzig HBF - Westhalle przy ruchomych schodach.

Uwaga:  trzeba mieć ze sobą 5 Euro.

17:16, harcerzowanie
niedziela, 13 października 2013

W sobotę 19.10.2013 odbyły się w różnych częściach Lipska, w tym przy pomniku księcia Józefa Poniatowskiego uroczystości z okazji 200 rocznicy Bitwy Narodów oraz przy tym śmierci polskiego Wodza Naczelnego W.P. Księstwa Warszawskiego i jedynego polskiego pochodzenia Marszałka Francji.

Tutaj tekst o uroczystościach na stronie Hufca ZHP PRAGA-POŁUDNIE.

13:36, harcerzowanie
wtorek, 17 września 2013
12.10.2013 (sobota)
Szwajcaria Saksońska
Jednodniowa wspólna, rodzinna wędrówka z Polakami z Drezna

Pomimo piątkowej ulewy w Lipsku i Dreźnie, w sobotę rano 14 śmiałków z Lipska i 6 z Drezna
wybrało się na wspólna wędrówkę po Szwajcarii Saksońskiej
na rasie: Königstein- Lilienstein-Kurort Rathen.

Bardzo malownicza trasa długości ok. 12 km, po drodze przeprawialiśmy się promem w 2 miejscach przez Łabę.
Na szczycie Lilienstein podziwialiśmy widoki na Szwajcarię Saksońską, twierdzę Königstein.
Po drodze był piknik, gry i zabawy harcerskie dla dzieci.

Tutaj można zobaczyć zdjęcia z naszej wyprawy.
06:41, harcerzowanie
niedziela, 18 sierpnia 2013

W sobotę 21.09.2013 już po raz trzeci wzięliśmy udział w Polonijnym Rajdzie z Bonn/Kolonii do Oosterbeek i Driel w Holandii pod nazwą „1944 - Dwa wrześnie”. Rajd ten poświęcony jest upamiętnieniu walk Polaków w Holandii i w Powstaniu Warszawskim oraz promowaniu polskiej historii wśród rodaków mieszkających w Niemczech. Dziękujemy za gościnę i zaproszenie Druhowi Andrzejowi z Bonn z ul. Wrocławskiej .... :-)

15:39, harcerzowanie
wtorek, 25 czerwca 2013

W weekend 5-6 lipca 2013 gościliśmy (znów) w Dreźnie w Muzeum Kraszewskiego na zaproszenie lokalnej Polonii. Były harcerskie gry i zabawy oraz  prezentacja multimedialna. Więcej na stronach organizatorów: http://www.polonia-dresden.de/

Zdjęcia tutaj: http://www.pl.szymonkowalski.eu/happening-2013.html

07:05, harcerzowanie
niedziela, 13 stycznia 2013

W bardzo deszczową sobotę 1 czerwca wybraliśmy się pociągiem do Drezna oddalonego o 100 km od naszego Lipska. Drezno jest stolicą naszego landu czyli Saksonii. Razem pojechało nas 11 osób. Na miejscu czekali na nas Polacy z towarzystwa polonijnego w Dreźnie - duzi i mali w bardzo fajnym miejscu - na "przygodowym placu zabaw" Abenteuerspielplatz Johannstadt. Tam w bardzo dobrej atmosferze, choć w deszczu obchodziliśmy "polonijny" dzień dziecka w harcerskim stylu. Były zabawy, zawody sportowe, wspinanie po ściance wspinaczkowej, gra w piłkę w błocie, do jedzenia oczywiście Bratwurst czyli pieczone kiełbaski, ciasta, gofry i inne słodkości przygotowane przez gospodarzy.

Czas zleciał nam bardzo szybko przy harcerskich grach i pląsach. Dobrze że, w pociągu w drodze powrotnej było ciepło i mogliśmy trochę wyschnąć i odsapnąć. Po drodze za oknem z respektem oglądaliśmy efekty powodzi jaki spowodował padający od tygodnia deszcz w naszym regionie.

Polakom z Drezna dziękujemy za gościnę i do zobaczenia !

Zapraszamy do galerii zdjęć: tutaj

zdjęcia: www.pl.szymonkowalski.eu

08:54, harcerzowanie
środa, 21 listopada 2012

1. Pierwsza w 2013 roku zbiórka odbyła 12 stycznia 2013 (sobota) o godz. 10.00 przy Propsteikirche St. Trinitatis Leipzig, Emil-Fuchs-Str. 5-7, Leipzig.

2. Zbiórka 16 lutego odbyło się ognisko harcerskie z okazji Dnia Myśli Braterskiej przy miejscu ogniskowym w parku Rosental przy Marienweg (część parku za Waldstrasse).

3. Spotkanie 9 marca (sobota). Byliśmy w centrum INSPIRATA (Alte Messe,
Deutscher Platz 4) gdzie można robić ciekawe doświadczenia fizyczne, poznawaliśmy zasady optyki i mechaniki. Bardzo ciekawe miejsce !

4.Rajd rowerowy do Schkopau - 20.04.2013

W sobotę 20 kwietnia na rowerach wybraliśmy się na rodzinny rajd rowerowy do pałacu Schkopau trasą rowerową Elsterradweg. Do pałacu co prawda nie trafiliśmy z powodu budowy trasy kolejowej ICE i objazdu na trasie rowerowej koło Halle ale wycieczka się udała. Było nas 12 osób. Spowrotem wróciliśmy wszyscy pociągiem z Halle.

09:36, harcerzowanie
sobota, 10 listopada 2012

W piątek 14 grudnia 2012 o godzinie 18.00 w Instytucie Polskim na Rynku w Lipsku odbędzie się tradycyjne spotkanie mikołajkowe, jasełka i spotkanie opłatkowe.

Dzieci i dorosłych w imieniu prowadzącej Punkt Nauczania Języka Polskiego w Leipzig p. Oli Scheibner                                       Z A P R A S Z A M Y !!

Zgłoszenia na adres mailowy: Aleksandra.Scheibner@web.de

18:30, harcerzowanie
czwartek, 08 listopada 2012
Po raz trzeci harcerki i harcerze z całego świata połączyli się aby zaśpiewać jednym wspólnym głosem piosenkę harcerską… "Jak dobrze nam".
wtorek, 18 września 2012

W dniu 14.09.2012 otrzymaliśmy komunikat datowany na 7.09.2012 o powołaniu w Hannoverze Związku Harcerstwa Polskiego w Niemczech (ZHPwN) przy Związku Polaków w Niemczech spod znaku Rodła.

Oświadczamy niniejszym, że:

1. nasze środowisko: 1 Lipskiej Drużyny Harcerskiej im. ks. Józefa Poniatowskiego funkcjonuje w ramach ZHP poza granicami Kraju (ZHPpgK) i nie utożsamiamy się z inicjatywą ZHPwN, z jego inicjatorami, przedstawicielami ani założeniami organizacyjnymi.

2. nasze środowisko harcerskie w Lipsku jest niezależne od jakichkolwiek organizacji polonijnych w Niemczech (ba... działa nawet wbrew priorytetom i "polityce wspierania organizacji polonijnych" polskiego MSZ czy innych instytucji).

hm. Rafał Ryszka HR

Reaktywowana w 2012 roku w Hannowerze organizacja  budzi spore zastrzeżenia formalne (sposób mianowania kierownictwa, legalność przejęcia/"kontynuacji" historycznej tradycji przedwojennej organizacji, itd.), merytoryczne (harcerstwo czy "odskocznia" dla politycznych ambicji założycieli), czy metodyczne (zaprzeczenie harcerskiej metodyce która najpierw tworzy struktury oddolne (zastępy, drużyny) a dopiero później struktury do nich naczelne (naczelnictwo, główna kwatera, chorągwie).

Głównymi celami działalności Związku Harcerstwa Polskiego w Niemczech jest integracja środowisk polonijnych w formacji harcerskiej, podczas wspólnej pracy i zabawy, oraz pomoc w wychowywaniu dzieci i młodzieży polonijnej, min. poprzez:

1. krzewienie poczucia przynależności do Narodu Polskiego,
  2. świadome kultywowanie chlubnych tradycji i kultury Narodu Polskiego,
  3. promocję nauki języka polskiego jako ojczystego. (za
21:00, harcerzowanie
wtorek, 31 lipca 2012

Już po raz trzeci wybieramy się do Holandii do Arnhem na obchody kolejnej rocznicy Operacji MARKET GARDEN z 1944 roku, kiedy to w Arnhem i okolicach wylądowali żołnierze 6. Brygady Desantowo-powietrznej im. gen. Sosabowskiego.

Po drodze spotkamy sie z Polakami z Bonn i Kolonii. Z Lipska wyruszamy w piątek 21.09 po południu i wracamy w niedzielę wieczorem. Tutaj można zobaczyć zdjęcia z porzednich wyjazdów. Koszt zależy od ilości uczestników. Na zgłoszenia czekamy do 8.09.2012 (na adres Ryszka@gmx.net)

16:15, harcerzowanie
Tutaj znajduje się kaledarium w porządku chronologicznym naszych zbiórek, biwaków, obozów ..... Zapraszamy do zobaczenia zdjęć przy poszczególnych kategoriach.